Tehtävä 7: Reklamaatio

Äidinkieli » Tehtävä 7: Reklamaatio

Tehtävä 7: Reklamaatio

Reklamaatio on kirjallinen tai suullinen huomautus ostetusta palvelusta tai tuotteesta. Reklamaation syy voi olla esimerkiksi viallinen tai virheellinen tuote, huonolaatuinen palvelu tai toimituksen huomattava viivästyminen. Reklamaatiossa asiakas voi vaatia asian hyvittämistä esimerkiksi hinnanalennuksella tai tuotteen vaihtamisella.

Tee reklamaatio tuotteesta tai palvelusta, jonka ostit tehtävän kuusi tarjouksen perusteella. Keksi, mikä tuotteessa tai palvelussa oli vialla ja mikä voisi olla asiallinen hyvitys. Käytä tehtävässä vakioasettelua.

Lisätietoja reklamaatiosta: katso esimerkiksi Tarkoma, Elise 2015: Tehtävänä äidinkieli, sivu 266, tai jokin muu äidinkielen ja viestinnän oppikirja.

Päivitetty: 14.01.2016